Boka tid och tänka på inför besöket

Du kan vid tidbokning med fördel använda vårt Internet-baserade tidbokningssystem BokaDirekt genom att klicka på den gröna ”BOKA TID”-knappen upp till höger.

1. Välj den tjänst som passar bäst.
    (för nybesök oftast ”Näringsmedicinsk grundundersökning”, för återbesök oftast ”Näringsmedicinsk uppföljning”)
  2. Boka den tid som passar dig.
    • Tänk på att inte boka upp dig mitt i ett ledigt block så att du spärrar tider innan och efter, t.ex. att du bokar in dig kl. 8:30 när kalendern börjar kl. 8:00.
    • Du får ett SMS som bekräftelse på tidbokningen och även ett e-mail om du angivit din e-postadress.
    • Med ditt SMS/e-mail följer även an avbokningskod som du behöver om du skulle behöva boka om/boka av din tid.
    • Kontrollera att du verkligen får en bokningsbekräftelse och en avbokningskod.
    • Vid avbokning/ombokning, försök att ha lite framförhållning, det underlättar för mig.
    • Sena avbokningar innebär att jag kan få svårt att hinna boka in någon annan.

OBS! Om du inte redan skapat en personlig Living Matrix journal och fyllt i de omfattande frågeformulären är det mycket viktigt att du gör det innan besöket!

Skulle du av någon anledning inte ha möjlighet till detta så får vi göra det bästa av situationen när vi ses.

Information om Living Matrix och instruktioner hittar du här

Nedan följer några ytterligare saker att tänka på

• Du behöver inte kommande fastande på morgonen, men se till att du druckit bra med vatten innan.
  • Ta gärna med information som du tror kan vara av värde, typ provsvar från medicinska utredningar och utdrag/sammanfattningar från sjukjournaler.
    Ta med dig de ev. vitaminer, örter etc. som du använder för tillfället. Undvik dock att ta medlen kvällen innan och samma dag som besöket. Använder du läkemedel kan du ta dessa som vanligt enligt läkarens ordination.
  • Av hänsyn till allergiska patienter ber jag dig att inte använda starkt parfymerade hud och hårvårdsprodukter. Vanliga parfymerade schampo och deodoranter är ok.
  • Betalning kan ske kontant, med kort (endast VISA och Mastercard) eller på faktura. Bankomat (SEB) finns invid Lerums centrum, intill rondellen. Vid fakturering tillkommer en avgift på 40 kronor, då jag lämnar bort alla fakturor till ett ekonomibolag för administration.

Jag lovar att jag ska göra mitt yttersta för att hjälpa Dig med dina besvär!

Varmt välkommen till IFM-kliniken Göteborg!

Patrik Söderqvist